A
A
A
szukaj
wersje językowe Polski English
Wydarzenia
16 04 2004 Teraz do sądu Spółka Media Express zarzuca Axel Springer Polska "utrudnianie dostępu do rynku" oraz "nieuczciwą reklamę" To już drugi spór prawny wydawców największych polskich tabloidów. W połowie lutego Media Express - należący do ZPR oraz szwedzkiego koncernu medialnego Bonnier - zaskarżył konkurenta do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zarzucając mu m.in. dumping. Wydawany przez ASP dziennik "Fakt" od października 2003 r. do początku kwietnia tego roku kosztował złotówkę. Obecnie cena wydania warszawskiego gazety wynosi 1,20 zł. W czwartki "Fakt" kosztuje 1,20 zł także w pozostałych regionach Polski. Teraz wydawca "Super Expressu" postanowił pójść także do sądu. W pierwszym punkcie pozwu jest mowa o tym, że niska cena "Faktu" to czynnik utrudniający dostęp konkurencji do rynku. "Okolicznością, która wskazywała bezpośrednio na zniekształcenie warunków konkurencji, była sprzedaż gazety ["Fakt" - red.]" - czytamy w pozwie. Media Express domaga się zakazania Axel Springer Polska stosowania tych praktyk cenowych, opublikowania przez spółkę przeprosin w "Gazecie Wyborczej" i "Rzeczpospolitej" oraz wpłaty 100 tys. zł na rzecz Muzeum Powstania Warszawskiego. Wydawca "SE" stawia wydawcy "Faktu" jeszcze jeden zarzut - o nieuczciwą reklamę. Chodzi o kampanię z lutego tego roku, w której "Fakt" zachęcał do wypełniania formularzy podatkowych. W reklamie telewizyjnej wykorzystano wizerunek ministra finansów Andrzeja Raczki. "Reklama była skonstruowana w ten sposób, by czytelnicy i widzowie odnieśli wrażenie, że minister finansów wspiera nie akcję informacyjną, ale samą gazetę >>Fakt<<" - czytamy w komunikacie Media Express. Spółka uważa tę reklamę za "sprzeczną z dobrymi obyczajami" oraz "ukrytą". Wydawca "SE" domaga się od Axel Springer Polska przeprosin na łamach "Rzeczpospolitej", "Gazety Wyborczej" oraz na antenie TVN. - Przedłożyliśmy już UOKiK wszystkie wymagane dokumenty. Czy teraz także przed sądem mamy otworzyć księgi finansowe i pokazać naszemu konkurentowi, jak stworzyć dobrą, niedrogą gazetę, która odnosi spektakularny sukces rynkowy? Media Expressowi zdaje się bowiem wyraźnie tej wiedzy brakować - mówi Wiesław Podkański, prezes Axel Springer Polska. VAD GW
data publikacji 29 03 2005 powrót do Archiwum >
close