A
A
A
szukaj
wersje językowe Polski English

 

Dla sześciolatków proponujemy dwa tematy zajęć. Pierwsze spotkanie wprowadza w problematykę okupacji i Powstania. Uczniowie poznają podstawowe pojęcia związane z działaniem muzeów, wojną i Powstaniem. Drugie zajęcia dotyczą zaś symboli narodowych, okupacyjnych i powstańczych.

1. Co to jest Muzeum Powstania Warszawskiego?
Czym jest Muzeum? Jakie spełnia funkcje? Czym było Powstanie Warszawskie? – to główne pytania tych zajęć. W czasie lekcji dzieci rozmawiają także o tym, czym jest wojna i co się wtedy dzieje. Poznają serce Muzeum (obelisk w kształcie wypalonego muru) i próbują odnaleźć emocje towarzyszące wojennym wydarzeniom.
Metodą wiodącą lekcji jest rozmowa nauczająca. Pod koniec zajęć dzieci wykonują prace plastyczne.

 

2. Symbole powstańcze i barwy narodowe
Głównym celem lekcji jest utrwalenie znaczenia symboli narodowych. Wprowadzony zostaje też symbol Polski Walczącej. Dzieci poznają także znaczenie biało-czerwonej opaski, noszonej przez Powstańców. Odnajdują na ekspozycji symbole narodowe i symbole powstańcze.
Instruktorzy prowadzą lekcję za pomocą pogadanki i rozmowy nauczającej. Pod koniec zajęć uczniowie utrwalają sobie poznane symbole powstańcze, wykonując pracę plastyczną.

close